vrijdag 1 oktober 2010

bee-recept 1 oktober


Vanmorgen weer gezellig naar de bee geweest. Ik vind het leuk om steeds iets zelfgemaakts lekkers mee te nemen. Vandaag was dat Canadees Banana Walnut Bread van Starbucks. Voor de liefhebber volgt hier het recept.


Benodigdheden: 450 gram bloem, 1 tl bicarbonate, 1/4 tl zout, 1 ei, 125 gr suiker, 1 dl olijfolie, 2 el karnemelk, 1/2 tl vanille extract, 3 rijpe bananen (geprakt), 125 + 75 gr gehakte walnoten.


Oven voorverwarmen op 160 graden. Cakeblik invetten.


Bloem, bicarbonate en zout mengen. In kom ei, suiker en olie mixen. Bloemmengsel erbij doen en als het goed gemengd is de karnemelk, vanille exctract en geprakte bananen erdoor mengen. 120 gram gehakte walnoten erdoor roerrn. Deeg in cakeblik en bovenkant bestrooien met de overige 75 gr gehakte walnoten. 45 tot 60 minuten in de oven. Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Oh wat lekker! Dat heb ik dus helaas gemist! Ik ga dit recept absoluut een keer maken!XH

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan zeggen dat de cake heerlijk was had nog een extra stukje gekregen en dat heb ik 's-middags heerlijk opgesnoept!
    Was weer heel gezellig, groeten Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De cake was heerlijk, het recept heb ik geprint ga ik ook een keer maken. De bee was weer erg gezellig! groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je echt 1250 gr suiker nodig? Zal wel 125 gr moeten zijn... ;-D

    BeantwoordenVerwijderen